Knieklachten

Knieklachten hebben veel verschillende oorzaken. De oorzaak kan komen vanuit een overbelasting, een ongeval tijdens sporten of een operatie. Enkele oorzaken van knieklachten zijn osgood Schlatter, een runners knee, een mediaal kniebandletsel of een patellofemoraal pijnsyndroom. Natuurlijk kan het ook zijn dat u bent geopereerd en een knieprothese heeft gekregen.

Osgood Schlatter geeft klachten onder de knieschijf en zijn vaak aanwezig nadat u heeft bewogen. Deze aandoening komt vaker voor bij kinderen en pubers omdat het te maken heeft met de groei.  Ondanks de behandeling bij de fysiotherapeut kan de aandoening wel een half jaar tot een jaar duren.

Het patellofemoraal pijnsyndroom, pijnklachten rond de knieschijf. De klachten ontstaan doordat de knieschijf niet goed beweegt ten opzichte van het kniegewricht. Ook hoor je bij deze klachten vaak een knakkend geluid bij het buigen van de knie. De binnen en buitenkant van de knie zijn vaak pijnlijk. Het is belangrijk dat je met deze klachten op tijd een afspraak maakt en niet te lang door blijft lopen.

Zoals u kunt lezen zijn er veel verschillende soorten knieklachten met veel verschillende soorten oorzaken. Door een afspraak te maken bij de fysiotherapeut kunt u samen kijken wat de beste behandeling is voor u knieklacht.

Behandelmogelijkheden: manueel therapie, medical taping, shockwave therapie

Fysio Xtra
Steenweg 65 A